Koppenhága tömegközlekedése egészen jó abból a szempontból, hogy gyakorlatilag mindenhová el lehet jutni. Azért akár a hálózat, akár a járatok néha hagynak kívánnivalót maguk után, így az ember ha itt jár, rájöhet, hogy a saját városában lesajnált tömegközlekedés talán nem is annyira rossz.
Koppenhága teljes egészében össze van nőve az agglomerációjával (környező települések), ez a tömegközlekedésben is érezhető. Egyáltalán nem érzed, hogy a város közigazgatási területén belül vagy, vagy éppen egy másik településen. Itt még a metró is közigazgatásilag több településen közlekedik. Tehát az itt leírtak nem csak szigorúan Koppenhágára, de a környékre is jellemzők.
Koppenhága tömegközlekedés hálózat
Nézzük első pontban, hogy milyen hálózattal, milyen közlekedési eszközökkel tudsz utazni.
Metró
Koppenhága viszonylag új, de a város nagy részét már most is elég jól lefedő metróhálózattal rendelkezik. Ráadásul azon 3 város egyike az egész világon, ahol 24 órás, éjjel-nappali metróközlekedés van.
Az 1-es és 2-es vonal kelet-nyugati irányban szeli át a várost, az utóbbi egészen a repülőtérig eljutva. A 3-as egy igazi érdekesség, egy körjárat, ami a szélesebb belvárosban megy két irányban körbe-körbe, a legtöbb turisztikailag fontos helyet érintve. A 4-es pedig a legújabb és egyelőre legkevésbé kihasznált metróvonal, észak-déli irányban.
A metrók teljesen automatizáltak, az 1-3 vonalakon csúcsidőben nagyon sokan utaznak, általában nagy a tömeg. A koppenhágai metró hivatalos honlapját a linkre kattintva találod.

HÉV (S-Tog)
A koppenhágai, elsősorban az elővárosi tömegközlekedés szerves része az S-Tog hálózat (aminek neve nem véletlenül a német S-Bahnra hasonlít, és magyarra HÉV-ként lehet lefordítani).
A rendszer szinte minden környező településre eljut, és keresztben szeli át Koppenhágát, így a város tömegközlekedési hálózatának is része.
Øresundståg
Az Øresundon, azaz a Dánia és Svédország közötti szoroson átmenő vonat néhány városrésst, és egyben a repülőteret is kiszolgálja. Kevésbé mindennapos közlekedési eszköz a helyieknek (kivéve akik Malmöből ingáznak), de a turisták a repülőtéri összeköttetés miatt gyakran használják.


Busz
Koppenhágában, beleértve a környező településeket is, elég kiterjedt buszhálózat is van. Ezekkel a járatokkal szinte bárhová el lehet jutni, amit a metró és a vonatok nem szolgálnak ki.
A koppenhágai buszhálózat viszont nem feltétlenül méltó egy ekkora és amúgy ilyen jó szolgáltatásokkal ellátott városhoz. A buszok ritkán járnak, és nagyon rosszak a hálózati kapcsolataik.
Nemrég például a 68-as busszal utaztunk, és szerettünk volna átszállni az 1-es metróra. Habár a a busz elment konkrétan a Bella Center metrómegálló mellett, ott nem volt buszmegálló, és majd 1 km-re arrébb tett le, ahonnan majdnem 10 perc volt visszagyalogolni a metróhoz.
Hajó
Elsősorban turisták használják, de a koppenhágai tömegközlekedési hálózatnak része 2 hajójárat. Mindkettő a csatornán megy észak-déli irányban, tulajdonképpen ugyanazon az útvonalon. A 991-es északról délre, míg a 992-es délről északra jár.
Létezik egy 993-as, ideiglenes járat, ami a Nyhavn és az Opera között viszi az utasokat operaelőadások idején.
A hajók csak fél óránként közlekednek, viszont nagyon jó kapcsolatot teremtenek néhány turisztikailag kiemelt terület között (pl. Nyhavn – színes házak, Kis hableány, Opera, Reffen), ráadásul normál tömegközlekedési tarifával használhatók. És ugyan magyarul hajónak vagy esetleg kompnak neveznénk, a helyi tömegközlekedési rendszerben ugyanúgy busznak, esetleg havnebus-nak (kikőtői busz) nevezik.

Koppenhága tömegközlekedés árak
A koppenhágai tömegközlekedés nem olcsó. És talán ami ennél is zavaróbb lehet elsőre, hogy nagyon sokféle lehetőség közül lehet választani. Ha nem ismered a rendszert, akkor könnyen összezavarodhatsz, és egyáltalán nem biztos, hogy a számodra legkedvezőbb tarifát fogod választani.
Normál jegy
A legegyszerűbb lehetőség a normál jegy vásárlása – de ezt is több helyen teheted meg. Egyrészt ott a régi Rejsekort, ami egy fizikai kártya, ezt viszont 2026-ban kivezetik, tehát már nem érdemes gondolkodni rajta, ha nincs ilyen kártyád.
Másrészt mind a DOT Tickets alkalmazás, a Rejsekort alkalmazás és a Rejsebillet alkalmazás is alkalmas arra, hogy egyszeri jegyet vásárolj.
Harmadrészt bizonyos nagyobb állomásokon lehetőség van automatából papíralapú jegy vásárlására is.
A jegyek ára zónák alapján kerül kiszámításra, és hétköznap csúcsidőben drágább, mint egyéb időben. Városon belül a leggyakrabban 2 zónás utazásért fogsz fizetni (1 zóna esetén is ez a minimum), ez az időszak illetve az alkalmazás függvényében 19 és 24 korona között mozog.
Ha normál jegyet vásárolsz, ne felejtsd el felszállás előtt érvényesíteni és kiszállás után leállítani.
Napijegy
A DOT alkalmazásban napijegyet is vásárolhatsz City Pass néven. Itt is több lehetőséged van. Egyrészt ki tudod választani, hogy mekkora területre szóljon a jegy (1-4 zóna csak Koppenhága, 1-99 zónák „Nagy” Koppenhága). Másrészt 24, 48, 72, 96 és 120 órás jegyeket vásárolhatsz.
Az árak a területtől és az időszaktól függően változnak. Minél hosszabb időre szól, annál olcsóbb egy napra vetítve. Jelenleg például az 1-4 zóna 24 órára 100 korona, 48 órára 160, 72 órára 220 korona.
Egyéb lehetőségek
Utazás előtt érdemes ezeket az alkalmazásokat, főleg a Rejsebilletet ellenőrizni. Változatos akciók szoktak lenni, például hétvégi jegy olcsóbban, vagy csak metróra szóló jegy olcsóbban.
Havi bérlet
Ha hosszabb időszakra tartózkodsz Koppenhágában, akkor érdemes lehet a havibérlet vásárlásában is elgondolkozni.
Ezt jelenleg a Rejsebillet alkalmazásban teheted meg. Az ár itt sem egységes, a havibérlet által érintett zónáktól függ. Illetve bérlet is kétféle van, az egyik minden napra érvényes, a másik – ami kicsit olcsóbb – 60 napos időtartamban 20 kiválasztott napon érvényesíthető.
Egy kétzónás havibérlet ára – metró nélkül – jelenleg 525 korona, míg a 3 zónásé 690. A metró használata plusz 70 korona havonta.
Árak gyerekekkel
12-16 év között gyerekjegyet lehet venni, ennek ára 50%-a a normál áraknak. Ezen kívül érvényes jeggyel rendelkező felnőtt kíséretében 1 db 12 éven aluli gyerek ingyen utazhat.